Tuesday, July 26, 2011

apesaaal la...

 tula.. bila tgk gambar ni mesti mama merungut...
""".. apesal la abang yg kena.."""
"""... apesal dlm ramai2 budak kat situ abang yg terkena..."""
"".. apesal la awk!!!..""

camgini... hari khamis baru abang main kat taman depan rumah niha..
dipendek kan cite nye...
 abang kena bidas ngan dahan pokok...
dahan tu kawan nye yg tarik...
dalam ramai2 budak2 kat situ.. abang yg kena..
nasib x kena mata..
pas kena bidas tu.. abang tercampak jatuh atas tunggul batu...
luka kt tulang belakang... lebam n bengkak 
aduiiiii...
apesal la abang yg kena ....
 aduiii la bang... lainkali kalu org dh xnak kawan.. xyah la nk dok pujok2 org tu, siap nk salam2 sori lagi.. padehal bukan abang yg buat salah.....kan dah terkena...

yela bagus ada perangai xnak gadoh2 ni.. tp tgk keadaan la ye bang.. x kan org dah acu pisau ke awak pun.. awak nk gi pelok2 org tu lagi.. nk merayu kawan ngan awak... lantak je dulu.. esok2 tegur la smula..

tula jadik nye.. abang ni jenis nye kalau org x kawan ngan dia.. satu masalah besar.. takut xde kawan.. slalu nye abang la tergedek2 hulur tangan nk kawan.. sbb nye abang ni x pandai nk main kasar.. panjat2 tembok.. panjat2 pokok.. terjun2 slide.... terjun tau bukan 'slide'.... bila smua abang xnak buat.. org x nak la kawan dia... tinggal dia sorang2.... so mama slalu la nampak abang hulur tgn ngan org nk say sori.. kot2 org tu marah ke dia sampai xnak kawan... abang... abang....

nasib baik la tulang belakang xde ape2...
Tuhan je tau takut nye mama masa tgk abang terpelanting...
luluh hati mama... rasa nk menangis terus...

tp tetiba bertukar dari jiwa sedih ke jiwa " mama de singa"
tapi kontrol2 la.. depan org kan.. ayu la katakan.... haktuiiii!
mau nye x... dah sakit2 cam tu.. ajak balik.. abang xnak...!
pastu x nangis.. siap nk main2 lagi..
awak xtau ke hati mama macam nk tercabut tgk anak terpelanting camgitu..

so akhirnye...
xde la babak2 sedih.
yg ade babak "menyinga"
suh abang masuk rumah...
aduiiii laaaaaaaaaaaaa...

dah dalm rumah mama bising2.. nasihat itu ini.. bantai nye abang gi nangis... teresak2 lagi..

geram la betol!
patut nye nangis time jatuh kena bidas td..
sbb cedera awak tu besar, bedarah...
ni kang mama yg begenang air mata kt taman tu...
bukan time mama usap2 kepala awak!
eeeeeeeeeee.. apesal la awak ni...
terbalik!

ape2 pun syukur abang xde ape2..

akhir cite..
babai la
ape ke lagi ..
;-p










No comments: