Thursday, June 30, 2011

maap dik maap...



pagi td siap je mama gosok baju skolah abang..
mama ke dapur nk buat air milo abang...

adik dok dlm bilik kacau2 abang besiap pakai baju..
tgh dok jerit gelak jerit gelak... tetiba...
uuuuwaaaaaaaaaaaaaaaa......!!!!

"..apesalllllllllll bang !!!..."  mama de singa mengaum dr dapur..
jgn dok pelik la... jerit2 ni hobi mama...
klu wan dgr ni.. mmg cop jari time tu gak la kena marah...
wan cakap tekak mama ni satu taman ni bleh dengar..
hikhik... ade mama kesah... degil ni...
jom jerit lagiiii..

" abang ma tanya adik tu kenape.. ??.."
abang .. " adik ni pegang gosok baju abang ni.. panas.."

alamak mampus la mama kena bebel ngan papa...
bedesup dr dapur ni.. tgk adik dlm bilik..
tudia merah tapak tangan belah kiri..
nangis nye toksah kira la...
x makan pujuk... pastu tunjuk minyak gamat baru adik diam..
oooo.. ok .. adik dh faham rupe nye.. sakit uboh ubat...
pandaiiiiiii....

mama ni je yg x pandai pandai...
lepas gosok baju abang x reti2 nk letak tinggi iron tu..
dh jadik tabiat dok letak atas katil..
tgk tgn adik melepoh.. baru rasa nyesal nye...
teykeh kpala nak!!..

ni kalau tpon wan bagitau adik melepoh kena seterika..
sah2 kena marah...
".. yg awk dh tau anak awak x reti dok diam.. pegi sepah2 tu knp..."
bla...bla.... blaaaaaaaaa......"
pastu last skali ..
" ce awk tu kena periok panas pun sakit ni kan plak budak.."

hehehehe.. tau dah wan bebel camne...
ayat xjauh larinye... tukar kata keje je...

mcm dlu tu dlm pantang mama terkepit isi ibu jari adik..
berdarah.. keras2 adik nangis.. ye lah umo baru sebulan
masa tu tgh buang kuku adik dalam gelap..
eh x la gelap.. pukul 6 ptg.. jelas la nampak lagi..
letih la telinga.. kena bebel...
ayat last yg x tahan dengar tu..
".. meh sini nk kepit kan jari awak tu... sakit ke tak... cerdik sgt.. dh tau jari anak tu kecik lagi.. pasang la lampu.. pegi buat keje dalam gelap buat ape!... " sambil tu wan tgh dok dukong adik pujuk2....

yelah yelah.. amponn mak...
ampon dikkkk...
soriii dikkk...


satu jari telunjuk tu merah.. melepoh nye kat tapak tangan skit dan yg dlm gamba tu...

maap ye dik!
lainkali mama x sepah dah....
siannnn adik nisa.... T_____________T

4 comments:

Anonymous said...

ledey sangat bak kata orang chenor, haih...

nice n pretty mama said...

hakhak.. betol la ledey ngat kome ni.. hikhik

LINA said...

takpe dah merasa sekali..pas ni gerenti dia tak kan usik dah,macam kimi

nice n pretty mama said...

betol la na.. skrg tunjuk iron pun dh lari takut... kalu x same sibok dgn sy nk menggosok...