Tuesday, December 28, 2010

waktu kritikal mama....

waktu2 ni mmg mama kena bergerak pantas n cergas.. 'waktu memasak'... sbb nye adik dh pandai macam2... macam2 la adik buat... fvrt adik terbalik kan kusyen sofa n jalan atas tu, x pn berlari, dh penah 2,3  kali jatuh... adesss... hari ni ada xtvt baru plak... adik dh pandai panjat laci kabinet tv tingkat 2 lagi... berdiri dlm tuh.. adesss adik ni... hari ni penat mulut mama marah n jerit kt adik... biasa la mama mmg mulut bising...
ada skit gambar yg sempat mama snap... yg bahaya x sempat nk snap2... takut jatuh... hehehe...

 tengok tu hebat tak hebat nye adik... hiisss adik terer btol awak ni... abang dlu masa kecik xde buat pekerjaan mcm awak ni tau.... relax je mama jaga abang.. mcmane adik bleh panjat pn x tau... abang pn tekejut.. jerit2 panggil mama...

 
 ni plak tgh berlari atas sofa... lagi nampak mama dekat.. lagi laju adik lari... takut mama angkat bawak turun

 bila dah bagi dok dapur ni plak pekerjaan nye... memunggah bawang... macam2... isk isk..

 last2 mama tutup gate ke dapur... nangis plak...

 kena bagi adik makan kuih.. baru senang skit... adik ni dh makan nasi bubur semangkuk.. tp mama nak menyudahkan memasak ni.. mcm2 benda kena buat dlm satu masa... sambil masak sambil suap adik... borak dgn adik...

mintak kuih lagi, kena bg cepat, klu tak adik bukak kabinet lagi..

 malam ni mama masak udang galah goreng kunyit.. papa request nak makan ni... ni last udang galah yang beli aritu,.. habis dah..
 tomyam sayur

cili kicap.
 kena ada ni sbb dua2 menu kt atas x pedas. papa hantu lada.. kuat pedas giler... dasyat.. ;-)

p/s: tq abang.. tolong tgk2 kan adik td masa mama masak... bila adik buat 'hal' cepat je abang panggil mama... cayang abang...

No comments: