Thursday, December 30, 2010

my luvly luvly mak...

Hari ke-6... 21.12.10 Selasa
hari ni kite n wan buat keje buruh binaan skit.. tp sakit badan malam tu mengalah kan buat sebiji rumah..
mama tolong wan bancuh simen .. dua setengah round bancuh.. setengah lagi wan buat, pinggang mama dah sakit.. susah rupenye bancuh simen, nampak indon buat senang jerk..

wan nak menyimen kat tepi rumah tu...
sbb yg pertama: nak habis kan simen, rugi kalau keras nti..
sbb yg kedua: ada byk sarang anai2 kt situ...
tenaga wan ni kuat betoi.. sian teradoi2 mengetuk simen lama tu.. mama tolong ketuk2 skit je.. susah adik asyik nangis nk join skali... tu pn adik ade makan tanah yang tecampak kt tepi2 dia... isskk adik...
masa nak rata kan simen tu wan buat byk, adik dah menangis... mama sempat buat skit je..

letih mama n wan betambah2 .. sbb mulut abang tak henti betanye n becakap.. wan knp ni, knp tu.. mama kalau ni bleh x, mama kalau abang buat tu bleh x... mcm2 la ... x henti2... pastu abang yg tukang arah mama ambik gambar tu la , ni la.... amboiiiii....

 abang ni sebenar nye tgh suruh mama snap pic frog... lubang frog dh pecah wan ketuk..

 wan tengah rata kan tanah n ketuk simen yang lama tu.. lenguh giler tangan... guna je ape2 peralatan janji simen pecah n keje siap sudah...

 haa.. gambar ni mmg abang yang suh mama snap kan... " mama cepat ambik gambar abang pegang ni "
layan je la.. :-)

 ni la simen yg perlu dibuang sebelum menyimen yg baru.. nampak sikit   (sepanjang 2 depa mama kot) tp puas nak buat... keras tau abang.. abang tu dah la bising... simen keras lagi... nak habis kan ni, tension je wan n mama...

 sarang anai2 yang berjaya di musnahkan..

 sian frog dah xde rumah... xpe la byk lagi tanah kt tempat lain..

hasil nye.... tanah yg dah siap di ratakan... tinggal utk menyimen plak...

 dah siap menyimen.. nampak x.. dari dinding sampai ke batu bata tu.. gambar ni abang yang ambik.. pandai abang... main tpn mama tanpa izin.. tp nasib baik beguna gambar ni .. ;-)
so.. tak la lecah sgt kt kawasan tu klu hujan...

 petang tu wan n mama buat kuih ni.. kuih meneram.. kuih telinga keling pn ade org panggil.. sedap sgt..
mama nak cube nanti.. sebgkus tepung beras cap teratai ( cap lain x bape jadi, wan ckp la )., 2 cawan gula merah, 1 cawan gula pasir, 2 cawan air. masak gula sampai likat skit n den gaul dgn tepung.. biar kejap., n den goreng... nampak mcm senang.. tgk la kalau rajin mama buat.. adik suka sgt makan...

adik yang sedikit terabai hari ni... merengek nak mama dukong... sian adik.. mama nak tolong wan la adik nisa... adik x puas tido hari ni.. bising bunyi wan n mama buat keje buruh binaan tadi ... :-D

p/s: puas hati byk keje mama bleh tolong wan.. dok 11hari kt kampung... oye oye.. skrg ni dh pkul 6.54pm..x hujan.. mama kena stop, nk cooking cooking plak...



No comments: